Hundöra

Bokmärkt

Kyssar på Manhattan av David Schickler

Kyssar på Manhattan,  David SchicklerTitel: Kyssar på Manhattan
Författare: David Schickler
ISBN: 9789172633568
Handling: När Kyssar på Manhattan gavs ut I USA marknadsfördes den som "den Sex and the City-episod TV aldrig skulle våga visa!" En hejdlöst rolig, sexig och samtidigt djupt ömsint skildring av en samling kärlekshungriga starstadsmänniskor, sammanlänkade genom det våningshus på övre Manhattan där de alla slagit ner sina bopålar.

  Här bor en kvinna som badar sin man varje kväll, en framgångsrik affärskvinna som söker efter en dominant man, en förhoppningsfull ståupp-komiker, en sur och missförstådd skådespelare, en övernaturligt skarpsynt präst...

  Men tre personer framträder som bokens huvudpersoner och bildar en farlig explosiv kärlekstriangel. James, ung, blyg och ensam revisor med ett märkligt livsöde, Patrick, erövraren från Wall Street som stillar sin inre smärta och rädsla genom att förföra vackra kvinnor, bära vapen och bevista nattliga ceremonier, och den förtjusande Rally, förhoppningsfull ung skribent som vandrar genom stadens gator om nätterna i förhoppning om att finna den själsfrände hon tror finns men aldrig kan hitta...

David Schickler arbetade som lärare på dagen, skrev på nätterna och bodde i källarplanet hos sina föräldrar i Rochester när ansedda The New Yorker bestämde sig för att publicera en av hans noveller.

  I slutet av samma vecka hade han ett tvåbokskontrakt med ett amerikanskt förlag, två filmkontrakt inom en vecka bl a med Robert Redfords bolag, och strax därefter såldes hans bok till 10 länder, däribland England, Frankrike och Tyskland.
Antal sidor: 254
Inkommen: -
Utläst: -
Betyg: Betyg 2 av 5
Egen kommentar: Det här var mig en kontig bok. Boken är intressant skrivet med intressanta karaktärer. Jag vet inte riktigt om jag ska tycka illa om boken eller bra om den. Därmed  den tveksamma betyget. Jag känner till en person som jag skulle vilja rekommendera denna bok för, men han läser aldrig och jag tror inte att han skulle börja göra det med denna. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback