Hundöra

Bokmärkt

Första Lästrio

Hittade en rolig grej på andra bokbloggar, sk Lästrio, och jag tänkte hoppa på samma tåg. :) Så här kommer första Lästrion.

Vilka tre deckarhjältar/hjältinnor är dina favoriter? image148
  • Agatha Christies Hercule Poirot är en av mina absoluta favoriter och han är en riktig klassiker. Han är trots allt den enda fiktiva karaktären som har fått en dödsannons i New York Times 6:e augusti 1976.
  • Jag säger även Kitty Drew eftersom hon var min favorit deckarhjältinna när jag var yngre. Jag läste massor av Kitty böcker när de flesta i min omgivning läste Tvillingarna. Kitty Drew är huvudkaraktären i ungdomsböckerna som är skrivna under pseudonymen Carolyn Keene.
  • Det är svårare att välja ut den tredje, men jag tror jag väljer Alexander McCall Smiths Precious Ramotswe som är en av min senaste favorit deckarhjälte/hjätinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback