Hundöra

Bokmärkt

Lästrio: Skildring av olika geografiska platser

En ny Lästrio har kommit ut och den här är svår. Jag antar att det är platser som faktisk finns som man ska ange. Jag brukar inte tänka så mycket på den geografiska platsen, tycker faktisk inte så mycket om när man får för mycket information om omgivningen.

image149Vilka är dina tre favoriter bland skildringar av olika geografiska platser - och vad har du själv för relation till platsen!

  • Botswana i serien "The No.1 Ladies' Detective Agency" av Alexander Mccall Smith. Jag har själv aldrig varit i Afrika, men Alexander Mccall Smith ger en skön skildring.
  • Stockholms förort i "Ett öga rött" av Jonas Hassen Khemiri, bara för att jag känner igen det han beskriver.
  • Prince Edward Island i serien "Anne of Green Gables". En fantastisk bokserie som även har en fantastisk tv-serie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback