Hundöra

Bokmärkt

Böcker A-Ö: A

Bokstaven ADenna gång är alfabetets första bokstav som gäller i Böcker A-Ö. A är en lättbokstav för mig, jag har faktisk väntat på den Smiley cool

  • Författare: Jag har två favoritförfattare som både går att ha på A - Jane Austen och Agatha Christie, men eftersom Christie redan varit med på bokstaven C så blir det Jane Austen. Lite förutsägbar kanske, men Jane Austen är verkligen en klass för sig.
  • Bok: För bokstaven A blir det Aprilhäxan av Majgull Axelsson. En annorlunda och intressant bok som öppnade mina ögon för Augustipris belönade böcker. 
  • Litterär karaktär: Jag säger Anne Shirley, men det är inte bara för att jag läser Anne på Grönkulla böckerna just nu utan för att hon verkligen är en härlig karaktär som man inte kan låta bli att älska :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback