Hundöra

Bokmärkt

Böcker A-Ö: K

Bokstaven KJag tror jag ligger efter igen med Malins bokutmaning. Redan två bokstäver har kommit ut. Den första är K och den andra kommer jag att lägga upp strax.
  • Författare: Jag har svårt för att bestämma mig när det kommer till en författare på K. Det står mellan Keyes eller Koontz. Koontz bok Mörkret faller är en av de första vuxen böcker som jag läste. Medan Keyes är en av de författare varav jag har läst väldigt många böcker av.
  • Bok: Som bok blir det en bok som jag vill varna er för. Körflickorna av Alan Warner är riktigt dålig bok som handlar om löjliga flickor som bara tänker på sex.
  • Litterär karaktär: Kitty Drew, min ungdoms hjätinna, blir naturligtvis min litterära karaktär för bokstaven K. Jag vet inte hur många Kitty-böcker jag och min syster har förvarade hos mina föräldrar. Egentligen så borde vi kanske försöka sälja dem, men det är så mycket minnen.

Kommentarer
Postat av: Cia

Jag har precis läst Körflickorna :) Jag kan inte riktigt bestämma mig för om den verkligen är dålig eller inte... Däremot kan jag tycka att den var väldigt seg och svår att ta sig igenom... Har du läst Morvern Callar av samma författare? Det är en mycket underlig bok som jag inte riktigt heller kan ranka.

2008-08-17 @ 22:11:36
URL: http://www.exlibriscia.blogspot.com
Postat av: Hundöra

Cia: Jo, det är nog väldigt subjektivt av mig att säga att det är en dålig bok. :) Det är nog mer att jag inte förstår mig på den typen av handling. En annan märklig är Sommarstrul av Joseph Connolly.

2008-08-18 @ 08:28:42
URL: http://bokmarkt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback