Hundöra

Bokmärkt

Böcker A-Ö: L

Bokstav LDet verkar som jag alltid kommer efter nu med alla bokutmaningar, måste bättra mig! ;) *Malin* har sedan länge kommit ut med en ny bokstav och den här gången är det L.

  • Författare: Josie Lloyd som tillsammans med Emlyn Rees har hittat en egen stil, en blandning av chick lit och lad lit, där historien berättas från både tjejens och killes sida. Ni som gillar chick lit läs gärna även Lloyds och Rees böcker Tillsammans och The boy next door, och jag lovar att ni inte kommer att bli besvikna.
  • Bok: Livläkarens besök av Per Olov Enquist är en augustiprisvunnen roman om den danske konungen Christian den sjundes livläkare Johann Friedrich Struense som avrättades fyra år efter att han blivit anställd. Johann Friedrich Struense var en ung tysk läkare, upplysningsman och idealist som inledde en romans med drottningen. Jag vart glatt överraskad över hur bra boken faktisk var, och rekommenderar verkligen den här för andra. Det är inte en tråkig historisk berättelse utan är en bra blandning av intriger, dramatik och kärlek.
  • Litterär karaktär: Lady i Lady och Lufsen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback