Hundöra

Bokmärkt

Utmaning 8 saker

Bland bokbloggarna har nu denna utmaning cirkulerat ett tag. Det är meningen att de som blir utmanade ska göra denna utmaning, men jag har väntat och väntat och ännu har ingen utmanat mig, om man nu bortser de som utmanar alla som vill göra listan. Nu orkar jag inte vänta mer. Det kliar i fingrarna. Som ni ser i reglerna så är det meningen att man ska ange 8 saker på varje fråga, men som jag upptäckt så är mitt liv ganska enkel och jag lyckas inte fylla upp till 8.

Regler:

  1. Publicera reglerna på din blogg
  2. Svara på sex 8-sakerna
  3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 favoritprogram

  • Stolthet & Fördom
  • Anne på Grönkulla
  • Poirot
  • Mord och inga visor
  • Ugly Betty
  • How I met your mother
  • Gilmore Girls
  • The lost room

8 saker jag gjorde igår

  • Tränade i 20 minuter, jag vet. I alla fall bättre än ingenting
  • Duscha
  • Plugga kinesiska
  • Var på Stadsteatern och såg Arsenik & Spetsar
  • Handla ingredienser för middag
  • Gjorde bakpotatis med tonfiskröra till middag
  • Åt hembakad muffin
  • Såg Kung Fu Panda

6 saker jag ser fram emot

  • Lussekatter, pepparkakor och glögg
  • Julledighet
  • Tid att läsa ut olästa böcker i bokhyllan
  • Mina föräldrars goda jul- och nyårsmat
  • Alla tentor och projektleveranser avklarade
  • Julklappar

5 favoritrestauranger

  • DalaNisse vid St Eriksplan för deras trevliga personal
  • Sushibar Nagano vid Rådhuset där jag oftast köper min lunchsushi
  • Subway, syftar då på de goda mackorna
  • Pizzeria il Forno Vedugnen som har de godaste pizzorna H någonsin ätit i Sverige
  • Texas Longhorn för deras hamburgare

4 saker på min önskelista

  • Prenumeration på Mat Magasinet
  • Ny bärbardator
  • Böcker: främst böckerna Cathys bok och Cathys nyckel
  • Gilmore Girls - The Complete Collection

2 personer jag utmanar

Alla bloggar som jag följer verkar ha antagit utmaningen. Det slutade med att jag tror att följande två har inte gjort den än.

2 extra frågor

Eftersom det här är en bokblogg så kände jag att jag måste lägga in frågor som på något sätt är relaterade till böcker. Så här kommer två ganska självklara frågor för bokmalar.

8 favoritförfattare

Jag har tyvärr ännu inte 8 favoritförfattare, men det finns många böcker som jag ännu inte har tagit mig igenom än.

  • Jane Austen
  • Agatha Christie
  • Marian Keyes
  • Patrick Redmond

8 favoritböcker

  • Stolthet & Fördom av Jane Austen
  • Sista chansen av Marian Keyes
  • Tio små negerpojkar av Agatha Christie
  • Mordet på Orientexpressen av Agatha Christie
  • Händelser vid Kirkstone Abbey av Patrick Redmond
  • Mannen och pojken av Tony Parsons
  • Anne på Grönkulla av L.M. Montgomery
  • Godnatt Mister Tom av Michelle Magorian
  • Över näktergalens golv av Lian Hearn

Kommentarer
Postat av: Ango

Nu har jag tagit mig an utmaningen!



Kram

/Ango

2008-12-10 @ 08:50:09
URL: http://bokfilm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback