Hundöra

Bokmärkt

Böcker A-Ö: C

Bokstaven CDen här gången vart det två punkter associerad med Agatha Christie.

  • Bok: Cyankalium och Champagne av Agatha Christie är den enda boken jag kommer på som börjar på bokstaven C. Det är enligt min mening inte en av hennes bästa, men likväl roande. Om jag hade läst Cloud of Sparrows av Takashi Matsuoka skulle jag förmodligen ha tagit den, eftersom jag tror den är  riktigt bra. Min syster rekommenderar den varmt.
  • Författare: Naturligtvis måste jag ta en av mina favoritförfattare - Agatha Christie. Ända sedan jag läste Tio små negerpojkar (Notering: Jag har inte hunnit skrivit en bra recension till boken än.) har jag läst alla Christies böcker som översatts till svenska och som jag lyckats få tag på.
  • Litterär karaktär: Är kanske inte en litterär karaktär då boken är lite av en självbiografi. Boken jag tänker på är Mitt vågräta liv av Chelsea Handler, som är lite av en självbiografisk bok om Chealseas vilda kärleksliv, eller man kanske ska säga sexliv. Det rolig med att läsa om Chealsea är för att hennes liv är helt olikt mitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback