Hundöra

Bokmärkt

Böcker A-Ö: S

Bokstav SSå är man tillbaka i Stockholm efter en prövande cykelsemester i Gotland, solbränd och utmattad :D. På den vecka jag varit borta har *Malin* förstås hunnit komma ut med en ny bokstav i Böcker A-Ö. Denna gång är det bokstaven S.
  • Författare: Det blir nog Selma Lagerlöf som blir min författare för S. En fantastisk författarinna som jag föredrar framför Astrid Lindgren ;).
  • Bok: Stolthet och Fördom förstås! Kan man välja någon annan?
  • Litterär karaktär: Det blir Shigeru som adopterar huvudkaraktären Takeo i serien Sagan om klanen Otori. Han är min favoritkaraktär i serien. Det är svårt att beskriva, så jag säger bara läs böckerna i serien :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback