Hundöra

Bokmärkt

Kulturfyra: Böcker och bibliotek i fokus

Flertal bokbloggar har svarat på veckans Kulturfyra som denna gång har temat böcker och bibliotek. När jag gick i grundskolan lånade jag mycket böcker från biblioteket. Jag tror nästan jag läste alla böcker på ungdomsavdelningen. Ok, inte precis alla, men så gott som :). Här kommer i alla fall mina svar på veckans Kulturfyra.

Hur skaffar du de flesta av de böcker du läser? Köper eller lånar? Köper inbundna böcker eller pocket?
Nuförtiden köper jag mina böcker och de flesta är pocket.
Hur ofta går du på bibliotek?
Nuförtiden - aldrig, vilket är lite deprimerande.
På bibliotek finns ju ofta nuförtiden datorer att sätta sig vid och surfa och filmer att hyra också och en tidningshörna. Där brukar också arrangeras konstutställningar. Utnyttjar du bibliotek till något mer än låna böcker?
Nej, jag gjorde inte det heller när jag lånade böcker på biblioteket.
Och ja: vilken bok läser du just nu?
Jag har precis börjat på Anne på Grönkulla av L.M. Montgomery. För ett tag sedan så började jag på Historikern av Elizabeth Kostova, men vart tvungen att ta en paus från den Smiley blush.

Kommentarer
Postat av: RS

Nu finns en ny Kulturfyra, om du har tid och lust:

http://kulturbloggen.com/?p=620

2008-07-17 @ 12:05:06
URL: http://kulturbloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback