Hundöra

Bokmärkt

Lästrio: Bästa debuten

Trea med nykläckt pingvinPetra har nu kommit ut med en ny lästrio och denna gång är den inspirerad av en diskussion i Nöjesguiden. Ämnet är de bästa eller mest minnesvärda debuterna. Det finns så många, men det blir tre moderna böcker.

Vilka är de tre bästa eller mest minnesvärda debuterna du har läst?

  • Tony Parson med Mannen och pojken fick mig att öppna ögonen för lad lit. Boken visade mig att manliga författare kan också skriva riktigt bra relationsböcker. Det här är en av de bästa böcker jag läst, en riktig "page-turner". Det kanske låter fånigt, men Parsons sätt att berätta hur far-och-son-relationerna växer är så otroligt fint att läsa, kan mycket väl bero på att det är lite av en självbiografi. Dock måste jag nog erkänna att andra böcker av honom som jag har läst har inte alls kommit upp till samma klass.
  • Lisa Jewells Ralphs party En chicklitt bok som utmärkt sig bland jungeln av chick lit böcker, den har något extra - en egen liten nisch som jag inte riktigt hittar ett bra ord för. Ralphs party är en bok som fick mig att må bra. Det var en av de första chick lit som jag har läst. Historien är inte lika "seriös" och "allvarlig" som andra chick lit som jag har läst, utan den är små rolig och mysig.
  • Händelser vid Kirkston Abbey av Patrick Redmond väckte mitt intresse för psykologiska thriller. Jag fick boken av en vän som födelsedagspresent och den har blivit en av de mest minnesvärda böcker jag läst. Helt otrolig bok och ett måste för de som gillar thriller. (Notering: Jag har inte hunnit skrivit en bra recension till boken än.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback