Hundöra

Bokmärkt

Lästrio: Tidningar/tidskrifter

Lästrio: Tidningar/tidskrifterDenna gång så har inte Petras lästrio något med böcker att göra utan tidningar och tidskrifter, vilket är ganska roligt eftersom det är på semestern som jag brukar köpa mest tidningar och tidskrifter.
Vilka tidskrifter/tidningar läser du helst?

  • Jag älskar mattidningar och min favorit är Matmagasinet, vilket också är den enda tidning jag prenumererar på för tillfället. Jag har kollat på andra mattidningar, men jag tycker att Matmagasinet har ofta många bra recept och så är det inte så mycket reklam. Det finns även en rolig spalt eller rättare sagt sida - Staffans goda sida som skrivs av Staffan Wictorin.
  • Jag letar efter en tidning med både om kändisar och mode. Jag har prövat Cosmopolitan, men det har för mycket om sex och det har blivit att jag köper mest ELLE. Nackdelen med ELLE är att den har lite väl mycket reklam och inte så mycket budgetförslag som jag skulle vilja ha.
  • Jag har endast läst ett nummer av den nya tidningen Chic, men den verkar lovande och kan eventuellt bli en av mina favoriter :).

Kommentarer
Postat av: Cia

Jag läser hennes. Det är en tidning som inte BARA handlar om kändisar, smink och mode eftersom jag tycker det är så himla tråkigt... Men den tar upp många andra intressanta ämnen och känns vuxnare än Cosmopolitan men inte lika mode-nischad som Elle och Damernas Värld...



Det är min rekommendation :) Det är en tidning man kan läsa, inte bara bläddra förbi modereportage och reklam...

2008-07-18 @ 08:40:27
URL: http://www.exlibriscia.blogspot.com
Postat av: Cia

Annars är Elle Mat & Vin en av mina favorit-mattidningar :) Många fina och roliga reportage blandat med trender och roliga saker till köket...

2008-07-18 @ 08:41:58
URL: http://www.exlibriscia.blogspot.com
Postat av: Hundöra

Cia: Tack för tipsen! Jag har varit sugen på ELLE Mat & Vin flera gånger, och man kanske ska våga sig på att pröva den nu :)

2008-07-18 @ 08:51:59
URL: http://bokmarkt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback