Hundöra

Bokmärkt

Lästrio (extra): Serier

Lästrio serierJag brukar inte läsa böcker som är serier, då jag inte har tålamodet att vänta till nästa bok. De serier jag läser är väl mer som miniserier eller böcker som kan läsas fristående.

Dina top tre serier.
  • Sagan om klanen Otori av Lian Hearn. Första boken är bäst, men hela serier ihop är både mysig och spännande. Det var från början bara en trilogi, men en fjärde bok har kommit ut. Den fick jag som julklapp och förhoppningsvis får jag tillfälle att läsa den i sommar.
  • Anne på Grönkulla av L.M. Montgomery. Jag har sett tv-serien som är otrolig charmig. Böckerna köpte jag på en bokrea, men som jag ännu inte tagit mig igenom. Måste göra ett försök i sommar.
  • The no. 1 ladies' detective agency av Alexander McCall Smith. Den första och andra boken har jag läst och den andra var bättre än den första. Jag hoppas att det fortsätter så för jag har köpt resten av serien.

Hmm, jag har ganska många böcker att ta mig igenom i sommar. Det får bli någon prioritering. Smiley cool


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback