Hundöra

Bokmärkt

Begagnat är bra!

Jag tror många underskattar ställen som säljer begagnade böcker och tidningar. SerieGrossisten som ligger vid Odenplan är en som jag och H besöker med jämna mellanrum. Idag gjorde vi ett återbesök och till min stora glädje fick ta del av rean, som har sista dagen idag! De har billiga pocketböcker och oftast så har de några bra som är i riktigt bra skick, så gott som nya, och så har de tidningar till nästan hälften av det vanliga priset. Jag och H lämnade SerieGrossisten med 3 pocket och en ELLE-tidning för 100 spänn! Bra kap eller hur?

Våra fynd för dagen:
ELLE Maj 2008 Mörkrets väg av Michael Cox Världens mått av Daniel Kehlmann Vänninnorna & Kung Carl

Kommentarer
Postat av: Marianne

Är det Coxs "The Meaning of Night" på svenska?
Den är fantastiskt bra! Jag bloggade om den nyligen och hoppas att den får många läsare.

"Die Vermessung der Welt" väntar i bokhyllan; den har jag hört mycket positivt om.

Så "bra kap" är bara förnamnet :-)

2008-05-26 @ 08:34:22
URL: http://marremakro.blogspot.com
Postat av: Hundöra

Marianne: Japp det är "The Meaning of Night" men på svenska. Vad roligt att du tycker den var bra. Jag ser nu verkligen fram emot att läsa den. :)

2008-05-26 @ 12:32:17
URL: http://bokmarkt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback