Hundöra

Bokmärkt

Lästrio: Stockholmsskildringar

Veckans lästrio är de tre bästa stockholmsskildringar. Tyvärr så kan jag inte plocka fram de tre bästa eftersom jag inte läser särskilt många böcker som utspelar sig i Stockholm. Det blir i stället de tre första jag kommer på. Jag hoppas det är ok.

Lästrio: StockholmsskildringarDina tre bästa stockholmsskildringar
  • 9 1/2 månad av Annika Lantz är som man kan misstänka att boken handlar om - Annika Lantz berättar om sin graviditet och om att få ett andra barn. Personligen så gillar jag Annika Lantz bättre på radio. Det blir inte riktigt rätt i läsform, men det roliga med boken är de platser man känner igen som stockholmsbor.
  • Första boken som jag har läst av Unni Drougge är Lutherska badet. Vad jag förstår är den ganska olika hennes vanliga romaner. Lutherska badet handlar om Barbara som är 46 år och upptäcker att hon är gravid efter att ha varit på semester med sin man. Men på semestern gjorde Barbara det förbjudna, hon var otrogen. Frågan är vem som är far till barnet?
  • För mig är Kajsa Ingemarsson vår svenska motsvarighet av Marian Keyes, även om hon nu på senare tid har börjat lämna chicklitt genren. Hennes debutroman På det fjärde ska det ske är väldigt lik Keyes böcker, som en sann chicklitt tar den upp relationer, vänskap och jobb. Boken bjuder inte på några överraskningar, men är en lättsam bok och är trevligt att slöläsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback