Hundöra

Bokmärkt

Sofias Bokenkät

Som vanligt hänger jag på dessa roliga enkäter och frågor som cirkulerar bland bokbloggar. Denna enkäts urspring är Mats Strandbergs enkät.

  1. Vilken bok läste du senast?
    Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra av Liza Marklund och Lotta Snickare
  2. Vilken bok ska du börja på härnäst?
    Läser just nu The other side of the story av Marian Keyes som jag har läst till och från ett tag. Boken är så himla lååååång.
  3. Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
    Det är nog 50/50 om man tittar på alla böcker jag har, men i specifika genren är det ett viss kön som dominerar, tex deckare och thriller är det främst manliga.
  4. När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra! hälften!" osv?
    Det sistnämnde tyvärr, varje gång jag läser en bok så är målet att läsa ut den.
  5. Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
    Jag går mycket efter omslag, mer än vad man kanske borde. Annars väljer jag böcker av vissa författare eller tips från vänner.
  6. När blir en bok för lång?
    Boken jag läser nu är för lång... Böcker över ca 400 sidor
  7. Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?
    Nja, jag tycker att det är svårt att läsa engelska i vissa genren, tex thriller.
  8. Vilken bok kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att läsa?
    Jag har aldrig försökt övertala mina vänner att läsa någon bok.
  9. Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
    Nja, oftast blir det så att jag lämnar den, men fortsätter där jag slutar ett par år senare. Det kan bli så ett par gånger om en bok är riktigt tråkigt.
  10. Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?
    Hmmm... jag har inte så många seriösa biografier. Det jag har mycket av är väl chicklitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback