Hundöra

Bokmärkt

Lästrio: Böcker som förändrat mitt liv

lastrio gåtaDet är fullt upp med övertid på jobbet och kvällsstudier för mig just nu, och inte nog med det så har jag gått och blivit sjuk med feber som kommer till och från Smiley ill Detta har medfört att det varit så dött på bloggen som ni har märkt. Nu har jag dock lyckats klämma in lite tid för att svara på senaste lästrion som jag tycker verkar bekant sedan tidigare, men det kan ha varit något annat.

Vilka tre böcker som på något sätt förändrat ditt liv?

  • När Lucy Sullivan skulle gifta sig av Marian Keyes är den bok som öppnade mina ögon för chick lit. Nuförtiden är det nog chick lit den genren som jag läser flest böcker.
  • Sen måste jag nog säga Kitty-böckerna. Jag lånade nästan alla böcker från biblioteket när jag var yngre, men så började jag läsa Kitty-böcker och det var då min bokköpmani började. ;)
  • Första boken i serien Sagan om klanen Otori, Över näktergalens golv av Lian Hearn. Jag har nämnt den här boken ett par gånger, men det bara för att den är så himla bra. Vanligtvis läser inte jag fantasy böcker, detta är den enda fantasy-serien som jag läser (så tokigt man skriver ibland).I och för sig är det inte så många böcker i serien, som det ibland kan vara i fantasy-serier. Sagan om klanen Otori känns inte så mycket som fantasy, mer som en historisk berättelse med samurajlik anda.

Kommentarer
Postat av: Ann

Håller helt med dig om Lian Hearns bok Över näktergalens golv, det känns inte som fantasy. Jag blev själv överraskad då jag fann att böckerna går in under denna genre. Har endast läst den första men i går beställde jag de övriga fyra pocketböckerna som ännu så länga är utgivna. Ser verkligen fram emot att slukas upp igen av den här historiska sagan med samurajkänsla som du så bra beskriver den.

2008-10-04 @ 20:44:24
URL: http://annbookworm.wordpress.com/
Postat av: Hundöra

Ann: Personligen så tycker jag att de andra inte var riktigt lika bra som den första, men man måste ändå läsa dem. :) Hoppas du gillar serien lika mycket som jag gör.

2008-10-11 @ 22:19:10
URL: http://bokmarkt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback