Hundöra

Bokmärkt

Kulturfyra: Vilken romanfigur skulle du vilja vara?

Det finns så många utmaningar och listor som är igång att jag hade inte tänkt hoppa på Kulturfyra-tåget, men jag kan inte längre låta bli. Denna gång är temat på Kulturfyra vilken romanfigur man helst skulle vilja vara.

Vilken litterära figur skulle du vilja vara? Från film eller litteratur, eller serietidningen eller från musik eller opera. Var som helst ifrån.
Då skulle jag vilja vara en animefigur. Favoritanime just nu är The Story of Saiunkoku och Shugo Chara!, där jag skulle vilja vara Shurei resp. Amu. Fast som litterär figur skulle jag nog vilja vara Anne Shirley. Hon är så målmedveten och envis, låter inget stoppa hennes drömmar.
Finns det någon romanfigur - eller filmfigur eller seriefigur - du tycker är lik dig?
Det första som dyker upp är Elizabeth Bennet i Stolthet och Fördom Smiley blush.
Finns det någon bok som fångar dig så när du läser den att du känner saknad när du läst klart boken. Som en värld du vill vara kvar i?
Hmmm, vilken klurig. Det finns ingen värld som är perfekt, men många slutar ju lyckligt och att få leva lyckligt i alla sina dar vore ju helt underbart, eller vad tycker ni? ;) 
Finns det någon författare du skulle vilja tillbringa en hel dag tillsammans med? Vem i så fall?
Nej, jag skulle vara rädd för att få en annan syn på författaren än vad jag redan har. Förmodligen ett väldigt dåligt argument, men sann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback