Hundöra

Bokmärkt

Sandor slash Ida av Sara Kadefors

Sandor slash Ida, Sara Kadefors Titel: Sandor slash Ida
Författare: Sara Kadefors
ISBN: 9789176438695
Handling: Utsedd till Sveriges bästa ungdomsbok 2001.

Hon är snygg och populär.
Han är en nobody.
Hon bor mitt i Stockholms city.
Han i en håla utanför Göteborg.
Hon sitter i timmar på kafé med sina polare,
Han ägnar all tid åt dansen.
Hon har tröttnat på sex,
Han är oskuld.
Hon kallas för bimbo,
Han för bögjävel.
Hon hatar sitt liv.
Han hatar sitt liv.
Hon heter Ida,
Han Sandor.

Sara Kadefors har tidigare arbetat som journalist bl.a. på Morgonpasset i radion. Idag skriver hon manus för TV-serier och film. Sandor slash Ida belönades med Augsutpriset som bästa svenska ungdomsbok 2001.
Antal sidor: 281
Inkommen: -
Utläst: December 2003
Betyg: Betyg 2 av 5
Egen kommentar: Personligen skulle jag säga att det är mycket typisk ungdomsbok över det hela, men med det lilla extra. Jag skulle nog inte själv tippa denna bok som vinnare av det pris den fått, men så är jag inte någon expert direkt. Jag skulle nog rekommendera denna bok för dem mellan 13 och 16.

Kommentarer
Postat av: Junibarn

Jo, då passar den perfekt faktiskt. Väldigt charmig när jag läste den, men stannade inte så länge i huvudet. Ett tidsfördriv, helt enkelt.

2009-01-05 @ 13:35:48
URL: http://interumsren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback