Hundöra

Bokmärkt

Oväntad bokpaket från B Wahlströms

Oönskad, Gemma MalleyEfter att ha bott hos mina föräldrar i helgen, då Mr H har åkt till sina föräldrar i Norrland för att fira jul, kom jag ganska sent hem igår. I vårt postfack låg ett bokpaket med ett recensionsex på boken Oönskad av Gemma Malley. Boken är en ungdomsbok och kommer att komma ut i januari. Det första som slog mig var hur otroligt fin boken är. Den utspelar sig i framtiden, närmare bestämt år 2140 och människor har fått möjligheten att leva för evigt. Detta har medfört att barn är oönskade på jorden. Boken inleds med följande stycke "Jag heter Anna och jag borde inte vara här. Jag borde inte existera. Men det gör jag". Går inte att förneka att detta väcker ens intresse. Jag tror att detta kommer att bli min julläsning... julsemestern började ju idag God Jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback