Hundöra

Bokmärkt

Böcker A-Ö: P

Bokstav P

*Malin* har redan kommit ut med en ny bokstav och nu ska vi inte bara nämna en bok och författare utan även en litterär figur.

  • Bok: På spaning med Bridget Jones som var en stor besvikelse och jag råder de som läst Bridget Jones dagbok att inte läsa uppföljaren. Den förstör ganska mycket av det söta i första boken.
  • Författare: Tony Parsons som skrivit boken Mannen och Pojken. En bok som jag tycker är väldigt fin, väldigt fin skildring av kärleksband mellan far och son.
  • Litterär karaktär: Hercule Poirot - förstås! :D Poirot är en av mina litterära favoritkaraktärer. Som säkert många vet är han huvudperson i en rad detektivromaner av Agatha Christie. Poirot är den enda fiktiva karaktären som haft en dödsannons på framsidan av The New York Times. Jag tycker det säger ganska mycket om hur speciell han är :). Du kan läsa mer om Hercule Poirot på Agatha Christies hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback