Hundöra

Bokmärkt

Böcker A-Ö: W

Bokstaven W*Malin* har startat en ny utmaning: Böcker A-Ö, vilket går ut på att man får en bokstav och så ska man nämna en bok och en författare på den bokstaven. Någon som man gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skäms av, osv med motivering för sitt val. Utmaningen startar med bokstaven W.
  • Bok: Jag hade jättesvårt för att komma på en bok på W. Min syster var tvungen att hjälpa mig med den här. Det slutar med att vi fuskar lite: Watermelon av Marian Keyes. Jag läste egentligen den svenska översättningen, dvs Vattenmelonen Smiley blush. Så, jag har tyvärr ingen speciell motivering till varför just den här boken, men jag läser väldigt många böcker av Keyes och det jag minns mest av den här boken är att jag läste ut den på bussen hem från en av mina vänner.
  • Författare: Jennifer Weiner är en av mina första chicklit författare. Tyvärr har jag bara läst en av hennes böcker, Sängkamrater som till skillnad från de flesta andra chicklit handlar om en större kvinna. Boken har en av mina favorit bokomslag, jag älskar den gröna färgen och illustrationen.

Kommentarer
Postat av: Kerstins krumelurer

A piece of cake innehåller en massa recept på jättesmarriga saker. Det som var bra var att hon flera gånger hade ett grundrecept som hon varierade på olika sätt, tex sockerkaka på nio sätt etc. Har än så länge bara provat ett recept, på smarriga chokladmuffins.



//Kerstin

2008-07-01 @ 17:13:12
URL: http://designk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback