Hundöra

Bokmärkt

Lästrio: Sverige

Siffran 3 med dalahästDenna gång är lästrion tre skönlitterära böcker som beskriver Sverige, tillägnad Sveriges nationaldag. En svår tema för mig eftersom själv så har jag inte läst så många böcker som utspelar sig i Sverige och allra minst som handlar om Sverige. Jag gör dock ändå ett försök.

Vilka tre skönlitterära böcker beskriver Sverige bäst? Vilka tre skönlitterära böcker skulle du rekommendera någon som vill veta mer om Sverige att läsa?
  • Nils Holgerssons underbara resa av Selma Lagerlöf är förstås den absolut ett måste i denna tema, eller?
  • Jag kan inte heller låta bli att nämna böcker av Astrid Lindgren, men jag tänkte begränsa mig till den jag gillade allra bäst som liten - Lotta på Bråkmakargatan.
  • Jag kommer inte på någon tredje bok. Den enda jag tänker på är Herman Lindqvists Historien om Sverige böckerna, men de räknas nog inte som skönlitteratur antar jag. :)

Kommentarer
Postat av: Hemliga bokvännen

Nu har jag skickat iväg ditt första paket! Till min fasa hade det börjat öppna sig när jag skulle lägga det på lådan så det blev till att ta till tejpen på allvar. Så det kanske är lite inbrottssäkert ditt paket... :-)



Hoppas du tycker om det!

2008-06-09 @ 20:03:06
Postat av: Hundöra

Hemliga bokvännen: Det blir säkert jättebra! Jag kan knappt berga mig! :D

2008-06-10 @ 11:10:25
URL: http://bokmarkt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback