Hundöra

Bokmärkt

Oväntat paket

Igår när vi kom hem från jobbet låg en postavi i vårt postfack. Paketet var på 1,7 kg och till min förvåning var det ett paket från Förlagsystem och det var levererad mot postförskott. Jag vet att Förlagsystem är där många internethandlar har sina boklager, men jag kunde inte minnas att jag hade beställt något och vart genast orolig. Hela vägen till postuthämtningen kunde jag inte låta bli att måla upp olika scenarior när jag råkat göra en beställning utan att själv vetat om det. Jag är alltid rädd för att det ska hända en dag, så ofta som jag surfar på internethandlar efter böcker som jag vill köpa. H tyckte att det verkade mest spännande och flinade bara åt mig. Han försökte trösta mig med att det inte stod någon summa på avin, men avslutade med slutklämmen att det kanske låg i paketet. I alla fall, jag behövde inte betala något och det låg ingen faktura i paketet, jag fick paketet i handen och det enda jag behövde visa upp var min legitimation. Jag var så ivrig att jag öppnade paketet så fort vi var utanför vår dörr, H bara skrattade. I paketet låg två recensionsex från Piratförlaget - En plats i solen av Liza Marklund och Snömannen av Jo Nesbø. Så innan årets slut ska ni få recensioner på dessa två och denna gång blir det två gästrecensenter - H ska recensera Snömannen och min syster ska recensera En plats i solen. Det verkar vara två riktigt bra böcker om man kollar på betyg hos internetbokhandlarna Adlibris (En plats i solen, Snömannen) och Bokus (En plats i solen, Sömannen)

Jag tycker det är väldigt bra och trevligt av Piratförlaget att låta vissa bokbloggar recensera böcker, eftersom det är vanliga bokläsare som jag. Har nämligen aldrig gillat att följa recensioner från tidningar, tv och andra mer journalistiska medior eller vad man nu ska kalla det.

En plats i solen, Liza Marklund Snömannen, Jo Nesbø


Kommentarer
Postat av: M

Ska inte du recensera dem?

2008-11-21 @ 12:51:14
Postat av: Hundöra

M: Jag kommer också att recensera dem, men det blir nog efter att mina gästrecensenter har :)

2008-11-21 @ 13:09:02
URL: http://bokmarkt.blogg.se/
Postat av: Therese

Oj, vad roligt! Jag fick Bedragen och Dubbla slag från Piratförlaget! =)

2008-11-21 @ 13:29:26
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback