Hundöra

Bokmärkt

Böcker A-Ö: G

Bokstaven G*Malin* är redan ute med en ny bokstav och denna gång är det G, även jag är tidig denna gång - tycker jag i alla fall Smiley tease Samtidigt som jag äter en Peppe strutglass försöker jag komma på några bra förslag till bokstaven. Tyvärr så blir det nog så att denna gång tar jag upp de tre första jag kommer på, ingen speciella anledningar till varför just dessa förutom att de var de jag kom på som började på G. Något trist, men så får det bli.
  • Författare: Jag har två böcker av Jonas Gardell, och de är de enda två jag har läst, En komikers uppväxt och Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter. Gardell skriver på ett speciellt sätt, jag kan inte säga att det är bra eller dåligt förutom att jag inte ogillar det. En komikers uppväxt tyckte jag faktisk var riktigt bra, medan Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter gjorde inte mig lika betagen.
  • Bok: Eftersom jag redan nämnt Godnatt Mister Tom blir boken Gå vidare av Anna Maxted mitt val. Boken fick jag av en vän i födelsedagspresent och var bättre än vad jag trodde. En chick lit som handlar om en ung kvinna som är missnöjd med sitt liv. Plötsligt dör hennes pappa och det blir en livsomställare för henne.
  • Litterär karaktär: Den enda karaktär jag kommer på är Gemma, en av huvudkaraktärerna i senaste Marian Keyes bok som jag läste, The other side of the story. En lite annorlunda Keyes bok som består av tre parallella historier som i slutet går ihop.

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag valde också Gardell på G minsann!

2008-10-18 @ 21:07:48
URL: http://theresans.blogg.se/bokblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback